Φόρτωση...

Αρθρα / Νεα / Blog.

Εργαζόμενοι, επιτυχόντες διαγωνισμού κατά του ΑΣΕΠ

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
(ακυρωτική διαδικασία)
ΑΙΤΗΣΗ

1. Του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ) με την επωνυμία ......., με έδρα την Αθήνα, επί της οδού ......., όπως νομίμως εκπροσωπείται, κατόχου ΑΦΜ .....
2. Της ............, κατοίκου ..........., κατόχου ΑΦΜ ...........
3. Της ............, κατοίκου ............, κατόχου ΑΦΜ ............

Κατά
Της ανεξάρτητης αρχής με την επωνυμία «Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού» (ΑΣΕΠ), με έδρα την Αθήνα, επί της οδού Πουλίου αρ. 6, όπως νομίμως εκπροσωπείται.
Για την ακύρωση

1. Της υπ' αριθ. ........ απόφασης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (μονομελούς σύνθεσης)
2. Της υπ' αριθ. .......... απόφασης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (μονομελούς σύνθεσης).

Α. Ιστορικό

Στις 9.6.2017 το πρώτο εξ ημών, ........, απέστειλε προς έγκριση στο καθού την υπ' αριθ. ΣΟΧ 9/2017 Ανακοίνωση Πρόσληψης Προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου για το Συμβουλευτικό Κέντρο Κοζάνης, στο πλαίσιο υλοποίησης του Υποέργου 1 «Στελέχωση και Λειτουργία του Συμβουλευτικού Κέντρου Κοζάνης» της Πράξης με τίτλο «Λειτουργία δομών και υπηρεσιών της δημόσιας διοίκησης προς όφελος των γυναικών και για την καταπολέμηση της βίας – Λειτουργία Κέντρων Συμβουλευτικής Υποστήριξης γυναικών θυμάτων βίας σε περιφερειακό επίπεδο (Συμβουλευτικό Κέντρο Κοζάνης)» και ΟΠΣ 5004028 στο Ε.Π. «Δυτική Μακεδονία». Η εν λόγω Ανακοίνωση εγκρίθηκε από το καθού στις 11.08.2017 (υπ' αριθ. πρωτ. ΑΣΕΠ 10282/2017).

Ακολούθως, το ........ προέβη στη δημοσίευση περίληψης της ως άνω υπ' αριθ. ΣΟΧ 9/2017 Ανακοίνωσης σε δύο τοπικές εφημερίδες του Νομού Κοζάνης και ειδικότερα στο υπ' αριθ. 6581/1.9.2017 φύλλο της εφημερίδας «Πρωινός Λόγος» που εδρεύει στην Κοζάνη, επί της οδού Τσιμισκή αρ. 5 και στο υπ' αριθ. 7095/1.9.2017 φύλλο της εφημερίδας «Χρόνος» που εδρεύει στην Κοζάνη, επί της οδού Ολυμπίου Γεωργάκη αρ. 9. Επιπροσθέτως, την 1.9.2017 το ......... προέβη σε ανάρτηση ολόκληρης της Ανακοίνωσης στην έδρα του, επί της οδού ............., στην έδρα του Συμβουλευτικού Κέντρου Κοζάνης, επί της οδού Ι. Μακρυγιάννη 22, καθώς και στο χώρο ανακοινώσεων των δημοτικών καταστημάτων του Δήμου Αθηναίων, στον οποίο εδρεύει το ........ και του Δήμου Κοζάνης, στα γεωγραφικά όρια του οποίου επρόκειτο να απασχοληθεί το προσωπικό που θα προσληφθεί.

Με την ολοκλήρωση της προβλεπόμενης διαδικασίας και δη μετά τη διενέργεια του διαγωνισμού και την έκδοση των αποτελεσμάτων, το ........ με το υπ' αριθ. πρωτ. 40568/20.11.2017 διαβιβαστικό έγγραφο απέστειλε στο καθού σε έντυπη μορφή όλο το φάκελο που αφορούσε την υπ' αριθ. ΣΟΧ 9/2017 Ανακοίνωση, όπως προβλέπεται. Εν συνεχεία, στις 22.11.2017 το καθού ζήτησε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να του αποστείλει το ........ φωτοαντίγραφα των αιτήσεων και των δικαιολογητικών συμμετοχής των υποψηφίων που συμμετείχαν στην υπ' αριθ. ΣΟΧ 9/2017 Ανακοίνωση, καθώς επίσης και τις απόψεις της Επιτροπής Διενέργειας και Αξιολόγησης της εν λόγω Ανακοίνωσης, προκειμένου να εξετάσει τις υποβληθείσες ενστάσεις, πράγμα που το ....... έπραξε αμελητί.

Πλην όμως, αντί το καθού να προχωρήσει στον έλεγχο των υποβληθεισών ενστάσεων ως υποχρεούνταν, ούτως ώστε να οριστικοποιηθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, στις 11.12.2017 κοινοποίησε στο πρώτο εξ ημών το υπ' αριθ. πρωτ. 22544/7.12.2017 διαβιβαστικό έγγραφο, το οποίο περιείχε την ως άνω πρώτη προσβαλλόμενη πράξη και δη την υπ' αριθ. 1467/2017 απόφαση, σύμφωνα με την οποία το καθού: α/ ακύρωνε τη διαγωνιστική διαδικασία στο πλαίσιο της υπ' αριθ. πρωτ. 39855/30-5-2017 Ανακοίνωσης (ΣΟΧ 9/2017) και β/ απείχε από την εξέταση των πέντε ενστάσεων που είχαν υποβληθεί. Σημειώνεται δε πως, εν τω μεταξύ, στις 8.11.2017 στο υπ' αριθ. 1111/8.11.2017 τεύχος Γ' της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως είχαν ήδη δημοσιευτεί οι προσλήψεις των τριών εργαζομένων που επελέγησαν βάσει του διαγωνισμού να αναλάβουν καθήκοντα και δη της δεύτερης εξ ημών ..........., της τρίτης εξ ημών ........... και της ............... Ο λόγος ακύρωσης του διαγωνισμού, σύμφωνα με την υπ' αριθ. 1467/2017 προσβαλλόμενη απόφαση, είναι η μη τήρηση του όρου δημοσίευσης της περίληψης της Ανακοίνωσης σε δύο (2) ημερήσιες ή εβδομαδιαίες τοπικές εφημερίδες του Νομού Αττικής. Με άλλα λόγια, το καθού δεν αρκέστηκε στις δημοσιεύσεις που έγιναν στις δύο τοπικές εφημερίδες του Νομού Κοζάνης, αλλά θεώρησε ότι θα έπρεπε να έχουν γίνει αντίστοιχες δημοσιεύσεις και σε δύο εφημερίδες του Νομού Αττικής, ήτοι τέσσερις (4) συνολικά δημοσιεύσεις, η μη διενέργεια των οποίων το οδήγησε στην απόφασή του να ακυρώσει εξολοκλήρου το διαγωνισμό.

Κατόπιν της αιφνιδιαστικής και απροσδόκητης αυτής εξέλιξης, το πρώτο εξ ημών, .........., υπέβαλε στο καθού την από 5.2.2018 αίτηση θεραπείας, με την οποία ζητούσε την ανάκληση της υπ' αριθ. 1467/2017 προσβαλλόμενης απόφασης, για τους λόγους που αναλυτικά εξέθετε στην εν λόγω αίτηση. Πλην όμως, στις 14.3.2018 το καθού κοινοποίησε στο ............ την υπ' αριθ. 241/2018 δεύτερη εκ των ως άνω προσβαλλόμενων πράξεων και δη την απόφασή του επί της αίτησης θεραπείας, με την οποία εμμένει στην αρχική του απόφαση περί ακύρωσης του διαγωνισμού.

Β. Λόγοι Ακύρωσης

Με την παρούσα αίτησή μας ζητάμε την ακύρωση των ως άνω προσβαλλόμενων πράξεων για τους ακόλουθους βάσιμους, νόμιμους και αληθείς λόγους:

1. Παράβαση κατ' ουσίαν διάταξης νόμου

Οι προσβαλλόμενες πράξεις πάσχουν λόγω εσφαλμένης εφαρμογής και ερμηνείας του νόμου και για το λόγο αυτό θα πρέπει να ακυρωθούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994 «για την πρόσληψη προσωπικού του παρόντος άρθρου, η κατά νόμο υπηρεσία εκδίδει ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται υποχρεωτικώς:
α. Ο αριθμός κατά ειδικότητα του προσωπικού
β. Τα απαιτούμενα προσόντα
γ. Η υπηρεσία στην οποία θα υποβληθούν οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων
δ. Η προθεσμία μέσα στην οποία θα υποβληθούν οι αιτήσεις».

Περαιτέρω, σύμφωνα με την παράγραφο 9 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994 «η ανακοίνωση κοινοποιείται στο ΑΣΕΠ. Ανακοίνωση που αφορά πρόσληψη προσωπικού με διάρκεια απασχόλησης μεγαλύτερη των τεσσάρων (4) μηνών, εγκρίνεται ή τροποποιείται μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την περιέλευση του αντίστοιχου σχεδίου στο ΑΣΕΠ. Εάν η προθεσμία των δέκα (10) ημερών παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του ΑΣΕΠ. Μετά την κοινοποίηση της ανακοίνωσης στο ΑΣΕΠ, όσον αφορά την ανακοίνωση για πρόσληψη προσωπικού με διάρκεια απασχόλησης μικρότερη των τεσσάρων (4) μηνών ή μετά την έγκριση ή τροποποίηση της ανακοίνωσης από το ΑΣΕΠ ή την πάροδο της ως άνω προθεσμίας των δέκα (10) ημερών, όσον αφορά την ανακοίνωση για πρόσληψη προσωπικού με διάρκεια απασχόλησης μεγαλύτερη των τεσσάρων (4) μηνών, η ανακοίνωση αναρτάται στο κατάστημα της οικείας υπηρεσίας και στο κατάστημα του δήμου ή της κοινότητας στην οποία αυτή εδρεύει. Για κάθε ανάρτηση συντάσσεται πρακτικό που υπογράφεται από τον ενεργούντα την ανάρτηση και έναν ακόμη υπάλληλο της υπηρεσίας ή του δήμου ή της κοινότητας. Περίληψη της ανακοίνωσης δημοσιεύεται σε δύο (2) τουλάχιστον ημερήσιες ή εβδομαδιαίες τοπικές εφημερίδες του νομού, εφόσον εκδίδονται. Στην περίληψη αναφέρονται υποχρεωτικώς τα στοιχεία της παραγράφου 8 και τα όρια ηλικίας της παρ. 6».

Επομένως, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994 οι προϋποθέσεις που πρέπει να τηρηθούν είναι οι εξής:
Η υπηρεσία (εν προκειμένω το .......) πρέπει να εκδώσει ανακοίνωση που να περιέχει υποχρεωτικά: 1. τον αριθμό κατά ειδικότητα του προς πρόσληψη προσωπικού, 2. τα απαιτούμενα προσόντα, 3. την υπηρεσία στην οποία θα υποβληθούν οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων και 4. την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων. Επισημαίνεται ότι το .... τήρησε άπασες τις ανωτέρω προϋποθέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 21 παρ. 8 του ν. 2190/1994.

Εν συνεχεία, σύμφωνα με την παράγραφο 9 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994 οι προϋποθέσεις που πρέπει να τηρηθούν αναφορικά με τις προσλήψεις προσωπικού με διάρκεια άνω των τεσσάρων (4) μηνών είναι οι εξής:
1. Κοινοποίηση της ανακοίνωσης στο ΑΣΕΠ
2. Έγκριση ή τροποποίηση της ανακοίνωσης από το ΑΣΕΠ εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών από τότε που έλαβε το αντίστοιχο σχέδιο της ανακοίνωσης. Σε περίπτωση δε άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας των 10 ημερών, τεκμαίρεται ότι το ΑΣΕΠ εξέδωσε σύμφωνη γνώμη. Σημειώνεται πως δυνάμει του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 3260/2004 η προθεσμία των 10 ημερών έχει τροποποιηθεί σε είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες.
3. Μετά την παρέλευση των ως άνω προθεσμιών, ανάρτηση της ανακοίνωσης στο κατάστημα της υπηρεσίας και στο κατάστημα του δήμου ή της κοινότητας στην οποία εδρεύει.
4. Δημοσίευση της περίληψης της ανακοίνωσης σε δύο (2) τουλάχιστον ημερήσιες ή εβδομαδιαίες τοπικές εφημερίδες του νομού, εφόσον εκδίδονται.

Το ........., τηρώντας τη διαδικασία της παραγράφου 9, όπως πάντα συμβαίνει, στις 9.6.2017 απέστειλε για έγκριση στο ΑΣΕΠ την υπ' αριθ. ΣΟΧ 9/2017 Ανακοίνωση Πρόσληψης Προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες του Συμβουλευτικού Κέντρου Κοζάνης. Η έγκριση της ανακοίνωσης από το ΑΣΕΠ έγινε στις 11.8.2017 και δη εκπρόθεσμα, καθώς είχαν παρέλθει οι 20 εργάσιμες ημέρες που προβλέπει ο νόμος. Ως εκ τούτου, τεκμαίρεται ότι το ΑΣΕΠ εξέδωσε σύμφωνη γνώμη (τρίτο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 21). Ακολούθως, το .......... προέβη σε δημοσίευση της περίληψης της ως άνω ανακοίνωσης σε δύο (2) ημερήσιες εφημερίδες του Νομού Κοζάνης και ειδικότερα στις εφημερίδες «Πρωινός Λόγος» και «Χρόνος», όπως επιτάσσει το έκτο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 21. Συνεπώς, το ......... τήρησε στο ακέραιο τις προϋποθέσεις της παρ. 9 του άρθρου 21 και εκπλήρωσε άπασες τις υποχρεώσεις που προβλέπονται από τις ανωτέρω διατάξεις του νόμου, τις οποίες όλως εσφαλμένα εφάρμοσε και ερμήνευσε το καθού. Αντιθέτως, η επιπρόσθετη υποχρέωση δημοσίευσης σε τέσσερις (4) συνολικά εφημερίδες, όπως επιτάσσει το καθού και η προσθήκη επιπλέον κριτηρίων δημοσιότητας που αυτό επιχειρεί είναι μη νόμιμη, καθώς ούτε προκύπτει εκ του νόμου, ούτε έχει παρασχεθεί στο καθού σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση. Εξάλλου, ουδέποτε στο παρελθόν συνιστούσε προϋπόθεση διενέργειας ενός διαγωνισμού η δημοσίευση σε τέσσερις (4) εφημερίδες αντί των δύο (2). Σημειώνεται δε, πως η διαδικασία αυτή είναι συνήθης πρακτική εκ μέρους του ........... για πλείστες ανακοινώσεις πρόσληψης προσωπικού της ίδιας κατηγορίας και ουδέποτε το ΑΣΕΠ διατύπωσε όμοιες αντιρρήσεις με αυτές που διατυπώνει στην προσβαλλόμενη απόφαση.

2. Παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας

Η παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας συνίσταται στην παράβαση ουσιωδών διαδικαστικών κανόνων που συντελείται από την πλευρά της διοίκησης όταν παραλείπει ή τελεί πλημμελώς τις προβλεπόμενες ενέργειες. Ουσιώδης είναι η παράβαση όταν η διαδικαστική ενέργεια είναι σημαντική για την προστασία του διοικουμένου ή για την καλή λειτουργία της διοίκησης, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος κλπ. Η τήρηση των προθεσμιών μέσα στις οποίες οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούσαν να προβούν σε ορισμένες ενέργειες, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές έννομες συνέπειες από την διοικητική πράξη, γίνεται δεκτό ότι συνιστά ουσιώδη τύπο της διαδικασίας.

Στην προκειμένη περίπτωση, το καθού είχε προθεσμία είκοσι (20) εργασίμων ημερών προκειμένου να εγκρίνει την υπ' αριθ. 9/2017 Ανακοίνωση, διαφορετικά τεκμαίρεται ότι εκδίδει σύμφωνη γνώμη. Όπως προαναφέρθηκε, το ......... απέστειλε στο καθού την Ανακοίνωση για έγκριση στις 9.6.2017. Η εν λόγω έγκριση έλαβε χώρα στις 11.8.2017 και δη πολύ μεταγενέστερα της σχετικής προθεσμίας των είκοσι (20) εργασίμων ημερών που προβλέπει ο νόμος και ως εκ τούτου τεκμαίρεται ότι το καθού εξέδωσε σύμφωνη γνώμη ως προς την ως άνω Ανακοίνωση. Παρά ταύτα, τέσσερις (4) ολόκληρους μήνες μετά και δη περί τα μέσα Δεκεμβρίου του 2017, το καθού αποφάσισε ότι η διαδικασία δήθεν πάσχει και την ακυρώνει, αφήνοντας έκθετο το ........, αλλά και τους τρεις εργαζόμενους που είχαν εν τω μεταξύ προσληφθεί βάσει της εν λόγω διαδικασίας. Είναι προφανές ότι η μη τήρηση των προθεσμιών και η έκδοση πράξεων εκ μέρους του καθού σε χρόνο πολύ μεταγενέστερο απ' αυτόν στον οποίο θα έπρεπε να έχει ενεργήσει, δεν είναι νόμιμη και βλάπτει τόσο τις ίδιες τις εργαζόμενες όσο και την εύρυθμη λειτουργία του δημόσιου φορέα....

Πέραν τούτου, η άρνηση του καθού να προχωρήσει στην εξέταση των πέντε υποβληθεισών ενστάσεων, όπως υποχρεούται, συνιστά παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας εκ μέρους του καθού. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι και οι πέντε ενστάσεις που υποβλήθηκαν αφορούν λόγους άσχετους με τη δημοσίευση της Ανακοίνωσης, όπως θα καταδειχθεί ενώπιον του Δικαστηρίου Σας.

3. Αναρμοδιότητα

Αναρμοδιότητα έκδοσης της διοικητικής πράξης σημαίνει έλλειψη της νόμιμης ικανότητας της αρχής να εκδώσει την προσβαλλόμενη πράξη. Η αναρμοδιότητα μπορεί να υπάρχει υπό δύο έννοιες και δη είτε ότι α) για την έκδοση της πράξης αρμόδιο είναι άλλο διοικητικό όργανο είτε ότι β) κανένα διοικητικό όργανο δεν είναι αρμόδιο. Στην πρώτη περίπτωση θεμελιώνεται ο λόγος ακύρωσης, εάν δεν τηρηθούν οι κανόνες με τους οποίους καθορίζονται η καθ' ύλη και η κατά τόπο αρμοδιότητα, καθώς και οι χρονικοί περιορισμοί της αρμοδιότητας. Η αρμοδιότητα πρέπει να υπάρχει κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης. Εάν για την έκδοση της πράξης, οι σχετικές διατάξεις τάσσουν ορισμένη προθεσμία, μετά την πάροδό της, το διοικητικό όργανο δεν έχει αρμοδιότητα να εκδώσει την πράξη.

Εν προκειμένω, το καθού δεν είχε αρμοδιότητα έκδοσης της πράξης και ειδικότερα: α) δεν είναι αρμόδιο να προσθέσει στη διάταξη του άρθρου 21 παρ. 9 του ν. 2190/1994 επιπλέον κριτήρια δημοσιότητας, καθότι ουδέποτε του παρασχέθηκε σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση, β) δεν είναι αρμόδιο να ακυρώσει συλλήβδην το διαγωνισμό. Αντιθέτως, η μόνη δυνατότητα που διαθέτει είναι η μη επικύρωση του Πίνακα Προσληπτέων, και γ) ακόμα κι αν ήθελε θεωρηθεί ότι είχε σχετική αρμοδιότητα ακύρωσης του διαγωνισμού και έκδοσης της πρώτης προσβαλλόμενης απόφασης, αυτή εξεδόθη πέραν των χρονικών ορίων που τάσσονται εκ του νόμου, καθότι αφενός το καθού τεκμαίρεται ότι εξέδωσε σύμφωνη γνώμη ως προς την σχετική Ανακοίνωση, την οποία, όπως προεκτέθηκε, ενέκρινε μετά την παρέλευση των είκοσι (20) εργασίμων ημερών που προβλέπει ο νόμος, αφετέρου αποφάσισε να προβεί στη σχετική ακύρωση του διαγωνισμού πολύ μεταγενέστερα από την ανάρτηση του σχετικού Πίνακα Διοριστέων, η οποία έλαβε χώρα στις 12.10.2017, ημερομηνία κατά την οποία διαβιβάστηκαν στο καθού τα σχετικά πρακτικά ανάρτησης αποτελεσμάτων, δυνάμει του υπ' αριθ. πρωτ. 40423/12.10.2017 διαβιβαστικού εγγράφου. Για όλους τους προαναφερθέντες λόγους πρέπει να γίνει δεκτό ότι το καθού δεν ήταν αρμόδιο να εκδώσει την πράξη ακύρωσης του διαγωνισμού και δη την πρώτη προσβαλλόμενη απόφαση, η οποία για το λόγο αυτό θα πρέπει να ακυρωθεί.

4. Έλλειψη νόμιμης αιτιολογίας

Γίνεται δεκτό ότι οι διοικητικές πράξεις πρέπει να αιτιολογούνται νομίμως και δη να περιέχουν ειδική και πλήρη αιτιολογία. Τα στοιχεία που πρέπει να περιέχει η αιτιολογία, προκειμένου να είναι νόμιμη είναι το νόμιμο έρεισμα της πράξης, δηλαδή η αναφορά των απρόσωπων κανόνων δικαίου που προβλέπουν την έκδοσή της, η τυχόν ερμηνεία τους, οι νόμιμες προϋποθέσεις που έχουν διαπιστωθεί, τα κριτήρια και οι σκέψεις του διοικητικού οργάνου σχετικά με την άσκηση της διακριτικής του ευχέρειας κλπ. Εξάλλου, πλήρης είναι η αιτιολογία όταν περιέχει με σαφήνεια όλα τα ουσιώδη συγκεκριμένα περιστατικά, κατά τρόπο ο οποίος δεν αφήνει κενά ή αμφιβολίες για την ορθότητα του διοικητικού οργάνου.

Η προσβαλλόμενη υπ' αριθ. 1467/2017 απόφαση του ΑΣΕΠ πάσχει και λόγω έλλειψης νόμιμης αιτιολογίας. Ειδικότερα, η ως άνω απόφαση αναφέρει ότι η Ανακοίνωση πρόσληψης ΣΟΧ 9/2017 είναι ακυρωτέα, διότι «από τα διαβιβασθέντα στο ΑΣΕΠ έγγραφα έχουν αποσταλεί, μεταξύ άλλων, τα αποκόμματα δύο (2) ημερησίων εφημερίδων ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ και ΧΡΟΝΟΣ του Νομού Κοζάνης, στις οποίες δημοσιεύτηκε περίληψη της υπ' αριθ. ΣΟΧ 9/2017 Ανακοίνωσης στις 1.9.2017, χωρίς όμως να έχει δημοσιευθεί η εν λόγω ανακοίνωση και σε δύο (2) ημερήσιες εφημερίδες του Νομού Αττικής, σύμφωνα με το άρθο 21 παράγραφος 8 του ν. 2190/1994 ως ισχύει...». Πλην όμως, η παράγραφος 8 του άρθρου 21 δεν ρυθμίζει το ζήτημα της δημοσίευσης της περίληψης Ανακοίνωσης, αλλά έτερο ζήτημα και δη προβλέπει το περιεχόμενο που πρέπει να περιέχει η Ανακοίνωση πρόσληψης που εκδίδει η υπηρεσία, το οποίο, εξάλλου, τηρήθηκε από το .....

Επιπροσθέτως, το καθού στο δια ταύτα της απόφασής του αναφέρει ότι «ακυρώνει την διαγωνιστική διαδικασία στο πλαίσιο της υπ' αριθ. πρωτ. 39855/30-5-2017 Ανακοίνωσης (ΣΟΧ 9/2017) του ..............». Όπως γίνεται αντιληπτό από τη συγκεκριμένη διατύπωση ουδόλως γίνεται αναφορά σε κάποια συγκεκριμένη διοικητική πράξη η οποία ακυρώνεται και δη στον προσωρινό πίνακα, τον οποίο και μόνο το καθού ήταν αρμόδιο να ακυρώσει, αλλά, αντ' αυτού, αναφέρεται γενικώς και αορίστως στη διαγωνιστική διαδικασία, την οποία ακυρώνει συλλήβδην, κατά τρόπο που ουδόλως προβλέπεται στο νόμο.

Ακολούθως, στη δεύτερη προσβαλλόμενη πράξη και δη την υπ' αριθ. 241/2018 απόφαση του καθού αναφέρεται ότι «Αν και στην ανωτέρω διάταξη δεν αναγράφεται ρητά εάν η δημοσίευση γίνεται στις εφημερίδες του νομού, στον οποίο εδρεύει η υπηρεσία ή αν αφορά αυτές του/των νομού/ών στους οποίους βρίσκονται τυχόν παραρτήματα του φορέα πρόσληψης και στα οποία θα παρασχεθεί η εργασία του υπό πρόσληψη προσωπικού, κρίθηκε αρμοδίως ότι για λόγους εξασφάλισης μεγαλύτερης συμμετοχής μέσω της ευρύτερης ενημέρωσης, θα γίνεται οπωσδήποτε στο νομό που εδρεύει ο φορέας πρόσληψης και συμπληρωματικά στο νομό που θα προσφερθεί το έργο...». Από το απόσπασμα αυτό της απόφασης του καθού προκύπτει ότι αφενός το ίδιο ομολογεί πως η παράγραφος 9 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994 ουδόλως προβλέπει τη δημοσίευση σε δύο Νομούς και δη και στο Νομό της έδρας του φορέα και στο Νομό όπου θα παρασχεθεί η εργασία. Αφετέρου δηλώνει πως η αιφνιδιαστική αλλαγή τακτικής και η επιπρόσθετη υποχρέωση δημοσίευσης σε τέσσερις (4) αντί των δύο (2) εφημερίδων, κρίθηκε αρμοδίως, χωρίς να αναφέρει ποιο είναι το συγκεκριμένο αρμόδιο όργανο που έκρινε κάτι τέτοιο, σε ποια νομική βάση στηρίζεται η απόφασή του, υπό ποιες προϋποθέσεις και με ποια κριτήρια λήφθηκε η συγκεκριμένη απόφαση. Σημειώνεται δε πως ουδέποτε μας είχε ανακοινωθεί επισήμως σχετική απόφαση του καθού περί αλλαγής του τρόπου δημοσίευσης των περιλήψεων των προκυρήξεων, αλλά αυτό έγινε ξαφνικά με αφορμή την παρούσα Ανακοίνωση και μάλιστα πολύ μεταγενέστερα απ' ότι θα έπρεπε.

Επειδή άπαντες εμείς οι αιτούντες έχουμε έννομο συμφέρον για την άσκηση της παρούσας αιτήσεώς μας, το οποίο συνίσταται αφενός για το πρώτο εξ ημών, ......., στην εύρυθμη λειτουργία του Συμβουλευτικού Κέντρου Κοζάνης το οποίο λειτουργεί υπό την εποπτεία μας, αφετέρου για τη δεύτερη και τρίτη εξ ημών στο γεγονός ότι με την ακύρωση του διαγωνισμού θα απωλέσουμε τις θέσεις εργασίας μας.
Επειδή οι προαναφερθέντες λόγοι ακύρωσης είναι βάσιμοι, νόμιμοι και αληθείς, η δε αίτησή μας ασκείται εμπρόθεσμα, καθότι αφενός για το πρώτο εξ ημών συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της παρ. 2 του άρθρου 46 του πδ 18/1989, ήτοι η εξηκονθήμερη προθεσμία αρχίζει από την κοινοποίηση της απόφασης επί της αίτησης θεραπείας και δη από την 14.3.2018, αφετέρου για τη δεύτερη και τρίτη εξ ημών η εξηκονθήμερη προθεσμία αρχίζει από τότε που λάβαμε πλήρη γνώση των προσβαλλόμενων πράξεων και δη από την 22.3.2018, όπως θα καταδείξουμε ενώπιον του Δικαστηρίου Σας.

Πληρεξουσία και αντίκλητο δικηγόρο μας διορίζουμε την Αννίτα Γαραντζιώτη, Δικηγόρο Αθηνών, ΑΜ/ΔΣΑ 35900, κάτοικο Αθηνών, οδός Σιθωνίας 32-34.

Για τους λόγους αυτούς
Αιτούμεθα

Να γίνει δεκτή η παρούσα αίτηση ακύρωσης.
Να ακυρωθούν οι συμπροσβαλλόμενες πράξεις για τους λόγους που αναφέρονται στην αίτησή μας.
Να καταδικαστεί το αντίδικο στη δικαστική μας δαπάνη και δικηγορική αμοιβή.

27.4.2018
Η πληρεξούσια δικηγόρος
Αννίτα Γαραντζιώτη